BröllopsGuiden

ÄMNE I FORUMET: Inbjudan, Festprogram m.m Starta ny tråd
13 jun 2012 23:40     7 svar 12581 klick

Hur tidigt kan man skicka inbjudan?

Nisha
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 jan 2013
Utloggad

Vi har nu bestämt datum och plats, restaurang. Så nu återstår en sak, inbjudan. Hur tidigt kan man skicka ut den? Bröllopet äger rum 18 maj 2013, en intensiv dag då Eurovision finalen är i Sverige och så är det pingst. När ska man då skicka ut inbjudningarna? Nu i sommar är det för tidigt?

Rapportera detta inlägg  
Unbreakable
Antal inlägg: 5
Loggade in: 15 maj 2013
Utloggad
Skrivet 14 jun 2012 13:54

Hej, ¨

Vi har precis bokat bröllop i maj. Då vi har släkt och vänner som bor långt bort kommer vi att skicka ut Save-The-Date till dem i september/oktober. Släkt och vänner som bor nära kommer man ju prata med så då kommer säkert datumet att bokas. 

Jag har fått känslan att om man skickar inbjudan för tidigt är det lätt att man lägger bort den och glömmer. Det vore ju tråkigt om det blir så. I vanliga fall skickar man väl ut inbjudan ca 3 månader innan(?). Ni kanske kan skicka ut den yttligare lite tidigare än så. 

Hoppas att allt går bra för er :) 

alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 21 jun 2012 13:23

Min fästman och jag har bröllopet bokat till 1 juni 2013 och tänker skicka ut inbjudningarna runt årsskiftet. Det är bara lite jobbigt att vänta när vi själva är redo att gifta oss här och nu Smile

alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 21 jun 2012 13:25

Nischa; en sak till, har ni många som reser till stan för bröllopet? Då är det schysst att de kan boka hotellrum i tid innan priserna går upp pga Eurovision. Vi har samma situation i och med att det är Stockholm marathon på vår dag..

Emmasofi
Antal inlägg: 2
Loggade in: 01 aug 2012
Utloggad
Skrivet 23 jun 2012 18:42

Vi hsr bröllop 4 augusti, skickade ut inbjudningar i januari. Kändes lagom tidigt, vi skickade aldrig något save-the-date.

kacan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 jun 2012
Utloggad
Skrivet 24 jun 2012 21:23

Vi gifter oss nu i Juli. Vi skickade ut våra inbjudningskort i februari... Kändes helt rätt då alla kunde planera in i sin semester för "vårt" bröllop.. Dom långväga gästerna uppskattade verkligen detta... Sen har jag ett tips... Ha inte OSA  för sent.. Man behöver verkligen tiden till allt fix runt bröllopet. Och det är svårt med många saker innan man fått in alla anmälda.. Vi hade 2 månader innan och det var ganska lagomt. Lycka till alla blivande brudpar Smile

FilippaM
Antal inlägg: 1
Loggade in: 25 sep 2012
Utloggad
Skrivet 25 sep 2012 18:40

Vi ska gifta oss den 17e aug och eftersom min blivande man är Irländare så har vi valt att skicka ut save-the-date redan nu och inbjudningar med all annan info senare. Det gör att vi kan vänta med att skicka ut inbjudningarna tills vi har allt klart med presentlistor och exact tid och plats osv osv men samtidigt så har alla tid att planera in att komma och få billiga biljetter mm.
Känns väldigt skönt. Å andra sidan så är mitt måtto att det här är vårt bröllop och vi får göra precis som vi vill :) Så därför tycker jag att svaret är att ni kan få skicka inbjudningarna närhelst ni vill :)

Lycka till! 

EmmaL89
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 feb 2014
Utloggad
Skrivet 25 okt 2012 10:46

Vi gifter oss den 1 juni 2013 och vi skickar ut save-the-date nu i november och skickar sedan inbjudningar i februari.

Dock är det många som redan vet (då ens familj har en tendens att inte kunna hantera en hemlighet ;) Men det kan man kanske förstå :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!
annonser
MEDLEM & VERKTYG
Bli medlem gratis och använd alla verktyg

BRÖLLOPSHEMSIDOR
Skapa egen bröllopssida - 35 mallar

KÄNDISBRÖLLOP
Svenska och utländska kändisbröllop

ÅRETS BRÖLLOPSBILDER
12 bröllop varje år ända sen 1997
PLANERINGEN
Planeringskalender, budgetverktyg, fotochecklista m.m.

BLOGGAR
Starta en egen bröllopsblogg och läs alla andras

FORUM
Fråga, svara, skapa omröstningar och tipsa

GÄSTER
Klädkod, möhippa, svensexa, hålla tal m.m.
MODE & STYLING
Brudklänningar, brudfrisyrer, brudgumsmode m.m.

KÖP & SÄLJ
Fynda din brudklänning eller sälj grejer från bröllopet

VIGSELN
Kyrklig, borgerlig, ekologisk eller utomlands

BRÖLLOPSFESTEN
Hyra bord, stolar, tält, recept på bröllopstårta m.m.
Love Your Locals - Till företagsregistret BRÖLLOPSRESAN
Smekmånad, bröllopsresa, bokningstips

HITTA FÖRETAG
Hitta dina lokala bröllopsföretag och e-butiker
Annonsera i företagsregistret

Mer info om tidningen TIDNINGEN
Annonsering
Köp äldre utgåvor
BröllopsGuiden   Facebook Instagram Spotify YouTube Pinterest Twitter Google+
Annonsering webb | Annonsering tidning | Köp tidningen här | Om BröllopsGuiden
This site and its pages are © BröllopsGuiden 1997-2017   Org.nr 556603-1612   BröllopsGuiden Norden AB   Nybrogatan 7   114 34 Stockholm   Karta
Tel: +46 8 545 245 55   E-post: info@brollopsguiden.se